07/05/2015

Acuan Coklat Hello Kitty

Teks dan foto: Norhasbi Abdul Samad

Assalamualaikum

Cerita ni dah kira lapuk juga. Al kisahnya awal bulan April yang lalu, saya telah pergi kedai bakeri Pandan di  Seksyen 7 Shah Alam untuk membeli bahan coklat tempahan pelanggan, sambil-sambil tu survey acuan coklat baru. Ternampak acuan coklat Hello Kitty yang comel.  Sesuai untuk hadiah harijadi seseorang. Tapi siapa ya? Surprise!

Pada 8 April 2015, saya hadiahkan coklat ini buat anak buah saya Erin Rina sempena hadiah harijadinya, beliau ialah anak kakak sulung saya. Beliau sangat gembira menerimanya. Anak-anak saya juga gembira kerana ibunya bukan buat satu tapi lebih untuk mereka. Acuan ini istimewa sebab berbentuk kotak. Saya letak jejari coklat di dalamnya. Sebenarnya boleh letak bermacam-macam seperti coklat praline, mashmallow, biskut jejari, pretzel dan lain-lain. Saya memilih untuk letak di dalam kotak kek sahaja kerana ia dah cukup cantik dan menyelerakan. Ewah!


No comments:

Copyright to NORHASBI
Designed by UMIESUEstudio 2015